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엔터프라이즈 애플리케이션 개발: 132개의 질문으로 EAS(엔터프라이즈 애플리케이션 소프트웨어) 계약 체결하기


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The purpose of enterprise software is to automate and optimize operations for a given business, so that the business can grow efficiently and achieve its goals. It stands to reason that the ideal enterprise software for any business would be custom-made for its unique situation, requirements and plans. 

엔터프라이즈 소프트웨어의 목적은 기업 자동화와 최적화이다. 이로써 기업은 효율적으로 성장할 수 있으며, 목표에도 도달할 수 있다. 각 상황과 요구사항, 계획에 따라 모든 기업에 이상적인 엔터프라이즈 소프트웨어를 구성하도록 하는 것은 당연한 것이다.

Naturally this is a costly and time-consuming process that not all businesses are ready for. In fact, most businesses make do with mixing and matching off-the-shelf tools or SaaS products to meet their needs.

물론 모든 기업이 준비되어 있지 않은 비용과 시간이 소요될 수 있는 절차이기는 하다. 실제로 대부분의 기업은 필요에 따라 기성 도구나 SaaS 제품을 조합하여 사용하고 있다.

If you’ve been contracted for an EAS (Enterprise Application Software) project, you have to do the necessary preparation to determine what the client wants and needs, plan implementation and delivery, and reach an agreement on every detail of the project – a long list of specs needs to be drafted before you and your team write a single line of code.

EAS(엔터프라이즈 애플리케이션 소프트웨어) 프로젝트 계약을 체결했다면, 클라이언트가 원하고 필요로 하는 것을 결정하고, 구현 및 제공 계획을 수립하고, 프로젝트의 모든 세밀한 부분까지에 대한 합의 도달까지의 필요한 준비를 해야 한다. 여러분과 여러분의 팀이 단 한 줄의 코드를 작성하기에 앞서 긴 사양 리스트를 정리해야 한다는 의미이다.

This guide contains the 132 most important questions you need to ask to develop the specifications and plan for your enterprise project. They cover 11 core categories that form the backbone of EAS systems, and create a picture of the client’s expectations you will have to address:

이 가이드에서는 기업 프로젝트를 위한 사양과 계획을 세울 때 질문해야 하는 132가지의 가장 중요한 질문을 정리했다. 11가지의 핵심 카테고리로 되어있는데, EAS 시스템의 기본 구성과 반드시 다루어야 하는 클라이언트 기대에 맞는 제시 방안을 다룬다:

  1. 고객 프로필: 고객의 비즈니스 프로필
  2. 비즈니스 운영: 시장에서의 기업 운영 방식
  3. 기업 프로세스: 기업이 의사 결정을 내리는 방법
  4. 전략적 목표: 고객이 설정한 목표는 무엇인가?
  5. 프로젝트 제한: 원하는 도구 및 기능은 무엇인가?
  6. 정보 관리: 데이터 저장, 처리, 액세스 방법
  7. 작업 관리, 팀워크 & 협업: 부서와 팀은 어떻게 협력할 것인가?
  8. 상호운용성: 시스템이 써드파티 도구 또는 데이터와 어떻게 연결되는가?
  9. 데이터 보안: 시스템 전반적으로 도입해야 하는 안전 방안(safety methods)은?
  10. 확장성, 업데이트 및 마이그레이션: 작동의 긍정 또는 부정적 변화에 시스템이 어떻게 적응하고, 업데이트 또는 현대화되는가?
  11. 판매 후 지원 & 유지보수: 고객에게 어떤 형태의 애프터 서비스가 제공되는가?

These questions will help you create spreadsheets with requirements, deliverables and timelines, answer the key questions, and create a timeline and cost allocation schedule that you can implement and track.

위의 질문으로 요구사항, 성과물과 타임라인을 정리한 스프레드 시트를 만들 수 있고, 핵심 질문에 대한 대응과 구현 및 추적이 가능한 비용 할당 일정과 타임라인을 정리할 수 있을 것이다.

 

[질문지 다운로드]

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